Comunicare şi discurs mediatic: o lectură sociologică / Camelia Beciu; pref.: Camelia Beciu. - Bucureşti: Comunicare. ro, 2009
ISBN 978-973-711-186-9
Discursurile
nu indica explicit condiţiile lor de producere cu atât mai mult cu cât actorii
sociali sunt interesati să lase impresia unui discurs unitar. Discursurile
estompeaza unele condiţii de producere şi le evidenţiază pe altele; sau, altfel
spus, pentru a-şi construi o poziţie, actorii sociali se referă – tactic – doar
la unele aspecte… Rolul unei analize de discurs este de a identifica
strategiile prin care actorii sociali construiesc unitatea aparenţa a
discursului şi, deci, o poziţie faţa de ceea ce comunică şi faţă de
interlocutor.
Camelia Beciu este profesor la Şcoala Naţională de Studii
Politice si Administrative (SNSPA) şi cercetator la Institutul de Sociologie al
Academiei Române. Sociologia comunicării şi a spaţiului public, analiza de
discurs şi comunicarea politică sunt domeniile de cercetare curente.Camelia
Beciu este autoarea volumelor: Politica discursivă. Practici politice într-o campanie electorala (2000) şi Comunicarea politică (2002).
Este de asemenea co-editor al volumului Europa şi spaţiul public. Practici
comunicaţionale, reprezentări, climat emoţional (2007).
Comunicarea şi construcţia socială a realitaţii • "Dincolo de text": discurs şi
comunicare • Comunicarea mediatică – o practică sociodiscursivă • Media,
practicile de consum şi noile publicuri • Problemele "care ne
privesc": comunicarea "de interes general" • Mitul opiniei
publice • Televiziune şi viaţa cotidiană: conversaţia mediatică • Dispozitivul
televizual: "Iată, cadrul în care discutăm azi" • Mediatizarea spectacolului
politic: bătalia pentru "autenticitate"
A elaborat: Lepădatu Maria.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu