vineri, 21 martie 2014

Comunicare şi discurs mediatic: o lectură sociologică / Camelia Beciu; pref.: Camelia Beciu. - Bucureşti: Comunicare. ro, 2009
ISBN 978-973-711-186-9

Discursurile nu indica explicit condiţiile lor de producere cu atât mai mult cu cât actorii sociali sunt interesati să lase impresia unui discurs unitar. Discursurile estompeaza unele condiţii de producere şi le evidenţiază pe altele; sau, altfel spus, pentru a-şi construi o poziţie, actorii sociali se referă – tactic – doar la unele aspecte… Rolul unei analize de discurs este de a identifica strategiile prin care actorii sociali construiesc unitatea aparenţa a discursului şi, deci, o poziţie faţa de ceea ce comunică şi faţă de interlocutor. 
Camelia Beciu este profesor la Şcoala Naţională de Studii Politice si Administrative (SNSPA) şi cercetator la Institutul de Sociologie al Academiei Române. Sociologia comunicării şi a spaţiului public, analiza de discurs şi comunicarea politică sunt domeniile de cercetare curente.Camelia Beciu este autoarea volumelor: Politica discursivă. Practici politice într-o campanie electorala (2000) şi Comunicarea politică (2002). Este de asemenea co-editor al volumului Europa şi spaţiul public. Practici comunicaţionale, reprezentări, climat emoţional (2007).
Comunicarea şi construcţia socială a realitaţii • "Dincolo de text": discurs şi comunicare • Comunicarea mediatică – o practică sociodiscursivă • Media, practicile de consum şi noile publicuri • Problemele "care ne privesc": comunicarea "de interes general" • Mitul opiniei publice • Televiziune şi viaţa cotidiană: conversaţia mediatică • Dispozitivul televizual: "Iată, cadrul în care discutăm azi" • Mediatizarea spectacolului politic: bătalia pentru "autenticitate"

A elaborat: Lepădatu Maria.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu